۱۳۹۲ فروردین ۴, یکشنبه

دورکین، فیلسوف برابری


به جمع میان آزادی و برابری و مبانی نظری آن فکر می کنم. 
برای کسانی که دغدغه عدالت اجتماعی از منظر فلسفی و عملی دارند، و مانند من در این اندیشه اند که چگونه می توان میان آزادی و برابری در فلسفه (سیاسی) و عمل (سیاستگذاری عمومی حکومت) جمع کرد، خواندن این کتاب مهم رونالد دورکین، فیلسوف سیاستِ برابری خواه آمریکایی را توصیه می کنم.عنوان کتاب به فارسی می شود: ارزش برین: نظریه و عمل برابری. این کتاب (و نیز سایر آثار مرحوم دورکین در این زمینه) را می توان به نوعی مکمل مباحث کتاب نظریه ای پیرامون عدالت رالز دانست.
رونالد دورکین فیلسوف عدالت اجتماعی است و خواندن سایر آثار او نیز در این زمینه واقعا مفید می تواند باشد. کتابهای از سایتهای دانلود کتاب قابل دسترسی است و تا جایی که می دانم هنوز اثری از آثار او به فارسی ترجمه نشده اند.
متاسفانه دورکین یک ماه قبل، در 14 فوریه 2013، در 81 سالگی وفات کرد. من تازه خبردار شدم.

۱ نظر:

  1. سلام
    سال نو مبارک!
    من در مورد فلسفه سیاسی و کلاْ سیاست خیلی مطالعه دارم وبلاگتان را به لیست گوگل ریدر اضافه کردم وبلاگ جالبی دارید.
    من هم تازه وبلاگ زدم خوشحال می شوم سر بزنید.

    پاسخحذف